دانلود کتاب رایحه درمانی/PDF

دانلود کتاب رایحه درمانی/PDF
نوع فایل
pdf
حجم فایل
32MB
نویسنده
تاریخ انتشار
12 آوریل 2021
دسته بندی
تعداد بازدید
869 بازدید
تعداد فروش
3 فروش
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود کتاب رایحه درمانی/PDF

  • :کتاب رایحه درمانی
  • نویسنده: لوسیندا دیکن-دیویس
  • مترجم: شهین دخت سرلتی
  • شاخه: متافیزیک 
  • تعداد صفحات: 204
  • فرمت کتاب : PDF
  • :  5000 تومان
  • حجم فایل : 39MB

 

دانلود کتاب ارزشمند رایحه درمانی/PDF

این کتاب شامل:

رایحه درمانی چیست؟

رایحه درمانی چگونه عمل می کند؟

روغن های فرّار و استخراج آن ها

رایحه درمانی در محیط کار

فهرست روغن ها

معرفی کتاب رایحه درمانی

رایحه درمانی چیست؟

آروماتراپی یا رایحه درمانی یعنی استفاده از عطرها در درمان. در این روش از روغن های گیاهی خوشبو مانند گل سرخ، لیمو، سنبل، یا نعنا برای درمان استفاده می شود. این عصاره ها را به صورت ماساژ روی سطح پوست یا در شستشو یا تنفس مستقیم یا پخش کردن در محل زندگی به کار می برند.

از این روش برای تسکین درد، مواظبت از پوست، کاهش اضطراب و خستگی و نیرو بخشیدن به بدن استفاده می شود. عطرها می توانند روی حالات خلقی مؤثر باشند، خستگی و اضطراب را کاهش دهند و باعث آرامش شوند. هنگامی که عطرها استشمام می شوند، از طریق پیاز بویایی و تحریک اعصاب روی مغز اثر می گذارند.

روغن ها یا عصاره های مورد استفاده در این روش، اسانس های آروماتیکی (معطر) هستند که از گیاهان، گلها، درختان، میوه ها، پوست درختان، علف ها و دانه ها استخراج می شوند و از آن ها برای درمان بیماری های جسمی یا روانی مشخصی استفاده می شود و می توانند باعث بهبود یا پیشگیری از بیماری ها شوند.

در این روش از حدود یکصد و پنجاه عصاره استفاده می شود. بیشتر این مواد خاصیت ضدعفونی کننده دارند. برخی نیز خواص ضد ویروسی و ضد التهابی، کاهش دهندۀ درد، ضد افسردگی یا خلط آور دارند. این مواد می توانند خواص دیگری مانند ایجاد آرامش، بهترکردن هضم غذا و افزایش دهنده ادرار داشته باشند. برای ایجاد بهترین آثار درمانی، این اسانس ها باید از مواد اولیه خالص و طبیعی تهیه شوند و مواد مصنوعی چنین خواصی ندارند.

رایحه درمانی یکی از روش هایی است که نسبت به سایر روش های درمانی از پیشرفت سریعی برخوردار بوده و به صورت گسترده ای در منازل، کلینیک ها و بیمارستان ها برای موارد مختلفی از جمله کاهش درد حین زایمان، کاهش درد ناشی از عوارض شیمی درمانی در بیماران سرطانی و توانبخشی بیماران قلبی استفاده می شود.

در کشور ژاپن مهندسان از عطرها برای طراحی فضای داخلی استفاده می کنند. به طور مثال از رایحۀ سنبل یا رزماری که بین مشتری ها منتشر می شود، برای آرامش بخشیدن به کسانی که منتظر هستند استفاده می شود یا از عطر لیمو و اوکالیپتوس برای جلوگیری از کاهش هوشیاری کارمندان بانک به کار می رود.

رایحه درمانی چه کار می کند؟

عطرها حس قدرتمند بویایی را تحریک می کنند. بوهایی که ما استشمام می کنیم، آثار مشخصی روی احساسات ما دارند. پزشکان دریافته اند در بیمارانی که حس بویایی خود را از دست داده اند، در ریسک ابتلا به مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب قرار دارند. ما انسان ها قدرت تشخیص 10/000 نوع بوی مختلف را دارا هستیم.

تحریکات بوهای مختلف از طریق مژک های بویایی به سیستم لیمبیک (قسمتی از مغز که خلق و خو، روحیات و قدرت یادگیری ما را کنترل می کند) می روند. مطالعات ما استفاده از امواج مغزی نشان دادند که بوی سنبل امواج آلفای مغز را در قسمت پشت سر افزایش می دهد، که این امواج نشان دهندۀ آرامش هستند.

بوی یاس امواج بتا را در ناحیۀ جلوی مغز افزایش می دهد، که با وضعیت هوشیاری بیشتر در ارتباط است. مطالعات دانشمندان نشان داده است عطرها از موادی تشکیل شده اند که می توانند آثار خاصی بر جسم و روح ما داشته باشند. ترکیبات شیمیایی آن ها پیچیده است ولی بیشتر شامل الکل ها، استرها و آلدییدها هستند.

بنر سایت

در صورت مشکل در دانلود و یا درخواست کتاب و مقاله از واتس آپ و تلگرام پیام بدید.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل با ما از طریق شماره 09900995320 در واتساپ و تلگرام در ارتباط باشید:

#کد تخفیف برای خرید های بالای 40 هزار تومان برای کتاب های تکی (40درصد) تخفیف در نظر گرفته شده (book40)

#کد تخفیف برای خریدهای بالای 200 هزار تومان برای پکیج های سایت (30 درصد ) تخفیف در نطر گرفته شده (books30)

برای درخواست هر نوع کتابی روی لینک زیر کلیک کنید و یا  از واتس اپ و تلگرام پیام دهید.

درخواست کتاب

وب سایت سیراف pdf در فروردین ماه سال 1400 با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی دیجیتال در جامعه پارسی زبان شروع به فعالیت نمود.
 
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.